Polacy powracają do swoich turystycznych zwyczajów i podobnie jak to miało miejsce przed pandemią, chętnie kupują wycieczki zorganizowane. Dobrze sprzedają się zarówno wyjazdy na terminy zimowe, jak i na wiosenno-letnie.
Porozumienie unijnych ministrów w sprawie nowych zasad podróżowania to świetna wiadomość dla branży turystycznej, która na pewno pozytywnie wpłynie na jeszcze większą gotowość klientów do zamawiania wczasów. Szczególnie cieszy, że regulacje mają obowiązywać od 1 lutego, co pozwala spokojnie zaplanować wyjazdy na ferie zimowe
– komentuje Jolanta Kołodziejczyk, dyrektor produktu w Wakacje.pl.
Klienci rezerwują z większym wyprzedzeniem
Sprzedaż rozkłada się według wzorów obserwowanych przed pandemią. W trzecim tygodniu stycznia największe zainteresowanie dotyczyło wyjazdów na ferie zimowe (32 proc.), na drugim miejscu znajdują się podróże na majówkę (21 proc.), a na trzecim na wakacje letnie (18 proc.). W sprzedaży oferty zimowej królują Egipt, Hiszpania, Wyspy Kanaryjskie oraz kierunki egzotyczne. W tej ostatniej grupie prym wiodą Dominikana, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Meksyk, Malediwy i Zanzibar
– mówi Anna Podpora, menedżer produktu w Wakacje.pl.
Widzimy też rosnący popyt na urlop w Chorwacji, szczególnie w opcji z dojazdem własnym samochodem. Przewidując ten trend, Wakacje.pl zadbały o bardzo szeroką ofertę do tego kraju, która dostępna jest na naszej stronie internetowej i w salonach sprzedaży działających pod markami Wakacje.pl i Wakacyjny Świat
– podkreśla Anna Podpora.
Coraz więcej osób szuka wyjazdów zorganizowanych
Źródła rosnącego popytu na wyjazdy zagraniczne upatrujemy w kilku czynnikach: we wspomnianym dążeniu Unii Europejskiej do wprowadzania i aktualizacji przepisów ułatwiających bezpieczne i swobodne przemieszczanie się po krajach wspólnoty, protokołach sanitarnych ustanowionych przez ministerstwa turystyki poszczególnych krajów, coraz większej dostępności szczepień – w tym także trzecią dawką dla nastolatków, jak również w dostosowaniu oferty touroperatorów do obecnej sytuacji. Klienci biur podróży mogą bezpłatnie zmienić termin wyjazdu nawet na kilkadziesiąt dni przed podróżą lub wykupić ubezpieczenie turystyczne obejmujące ochronę na wypadek zachorowania na covid-19. To wszystko sprawia, że Polacy nie tylko coraz śmielej dokonują rezerwacji, nawet z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem, by skorzystać z przysługujących z tego tytułu rabatów i promocji, ale i też są bardziej stabilni w swoich decyzjach zakupowych
– wyjaśnia Jolanta Kołodziejczyk.
Ta zmiana przyzwyczajeń nie dziwi, ponieważ wycieczki zorganizowane są najbezpieczniejszą formą podróżowania – nie tylko ze w względu na zabezpieczenie środków, czy opiekę rezydentów na miejscu, ale też gwarancje chroniące nas na wypadek zmiany planów
– zwraca uwagę Agata Biernat z Wakacje.pl.