Nawet o jedną piątą mniej mogą kosztować wczasy w marcu w porównaniu z wyjazdem w to samo miejsce w ferie zimowe. Na niektóre kierunki zniżki mogą być jeszcze wyższe. W praktyce przekłada się to na całkiem pokaźne oszczędności, sięgające przy wyjeździe dla dwóch osób znacznie ponad tysiąca złotych.
- Marzec to moment, kiedy kończy się pierwszy pik sezonu turystycznego w roku przypadający na ferie zimowe. Kiedy dzieci wracają do szkół, w podróż wyruszają rodziny z maluszkami i osoby dorosłe. Ponieważ dla branży to okres między sezonami – kolejny szczyt przypadnie na Wielkanoc, a zaraz potem na majówkę, ceny wycieczek spadają. Tłumy w wakacyjnych miejscach również maleją, dzięki czemu można naprawdę odpocząć i naładować baterie –
mówi Dominik Miłowski, wiceprezes ds. produktu w Wakacje.pl.
Ile można zaoszczędzić?
Dokąd latamy w marcu?

- Coraz więcej krajów pozycjonuje się jako kierunki całoroczne, przy czym działania te to nie zabiegi marketingowe, ale odpowiedź na zmieniające się oczekiwania podróżnych. Pandemia pokazała nam, że wyjazd przed czy po sezonie – wówczas podróżowaliśmy w czasie, kiedy było to dozwolone, może być bardzo atrakcyjnym przeżyciem. Dzisiejsi turyści zwracają bardzo dużą uwagę na jakość doświadczeń związanych z podróżowaniem i nie chcą już dostosowywać swoich potrzeb do oferty - to oferta ma być dopasowana do nich –
dodaje Anna Podpora, head of product development w Wakacje.pl.
Jakim turystą jest Polak?
- Z naszych obserwacji wynika, że Polacy lubią spędzać urlop w komfortowych warunkach, dlatego zazwyczaj wybierają hotele wyższej kategorii, oferujące zróżnicowane usługi na dobrym poziomie. Ale myli się ten, kto myśli, że czas poświęcają tylko na plażowanie z drinkiem w dłoni. Co prawda all inclusive sprawdza się najlepiej, ale to nie oznacza, że nie wychodzimy poza hotel. Zwiedzanie topowych atrakcji, ale też odkrywanie mniej znanych perełek to przepis na udany urlop Polaka. Rośnie też grupa osób, które wybierają hotele z ofertą spa&wellness, chętnie podróżujemy do miejsc, w których możemy uprawiać turystykę aktywną, ale też wybrać się na zakupy –
wymienia Dominik Miłowski, wiceprezes ds. produktu w Wakacje.pl.
Potrzeba pierwsza: „Ciepło, ale raczej blisko”
Potrzeba druga: „Pozwiedzać w promieniach słońca”
Potrzeba trzecia: „W poszukiwaniu zachwycającej przyrody”
Potrzeba czwarta: „Na zakupy i do spa”

Potrzeba piąta: „Egzotycznie i bez deszczu”

Spółka Wakacje.pl S.A. to lider rynku OTA w Polsce, a zarazem pierwsza platforma sprzedaży wycieczek w kraju i dynamicznie rozwijająca się sieć salonów stacjonarnych. W sprzedaży posiada ofertę kilkudziesięciu touroperatorów działających na polskim rynku. Obejmuje ona zagraniczne wycieczki lotnicze i autokarowe, pobyty z dojazdem własnym w różnych zakątkach świata, wyjazdy krajowe, a także obozy i kolonie dla dzieci. Firma co roku jest laureatem plebiscytów konsumenckich, m.in. Gazele Biznesu 2020, Diament Forbesa 2021, TOP Marka Lauru Konsumenta 2022, Grand Prix Lauru Konsumenta 2022. Od 2015 roku Wakacje.pl są częścią Wirtualna Polska Holding.
Więcej informacji udzielają:
Marzena German, ekspert ds. komunikacji zew. I obsługi medialnej, pr@wakacje.pl