W tym roku na majówkę wyjechać może nawet o 25 proc. więcej klientów biur podróży niż przed rokiem. Właśnie o tyle powiększyły się programy touroperatorów na sezon letni, który symbolicznie rozpoczyna się tym przedłużonym weekendem.
- Co prawda nadal większość wyjazdów na majówkę to rezerwacje dla dwóch osób dorosłych, ale już niemal jedną trzecią klientów stanowią rodziny z dziećmi. W tym segmencie widzimy wzrosty rok do roku
– mówi Dominik Miłowski, wiceprezes ds. produktu w Wakacje.pl.
- W tym roku na urlop majowy jedziemy, żeby się zrelaksować, skorzystać ze słońca, plaży i dobrej infrastruktury hotelowej. Najlepiej, żeby na terenie obiektu znajdowały się zjeżdżalnie wodne. To właśnie ten typ hoteli cieszy się największym zainteresowaniem
– zwraca uwagę Anna Podpora, head of product development w Wakacje.pl.
- Na ten rok touroperatorzy zaplanowali ponownie więcej miejsc w samolotach niż przed rokiem, a to oznacza, że powiększyli również bazę hotelową. W ofercie pojawiły się też dodatkowe obiekty, to wszystko sprawia, że łatwiej im wynegocjować atrakcyjniejsze stawki. Na spadek cen wpływ mają również niższe koszty zakupu paliwa lotniczego i korzystniejsze kursy walut, na czym polscy turyści zyskują zarówno przy zakupie wycieczki, jak i podczas zakupów w miejscu pobytu
– podkreśla Anna Podpora.
- Na majówkę wybieramy raczej bliższe kierunki, choć przy tak korzystnym układzie w kalendarzu jak w tym roku, nie brakuje też amatorów dalekich krajów. Zjednoczone Emiraty Arabskie czy Malediwy to przykłady destynacji z tego segmentu, które znajdziemy w Top 10. Klienci podróżujący w pojedynkę wybierają także Tajlandię i odradzające się turystycznie Chiny. Generalnie widać, że sytuacja na rynku wróciła do czasów sprzed pandemii, a odłożony popyt, który obserwowaliśmy zaraz po zdjęciu zakazów i ograniczeń, wcale nie ustał
– podkreśla Dominik Miłowski.
- Nie każdy jest zainteresowany stacjonarnym wypoczynkiem w hotelu. Wielu Polaków podróżuje na własną rękę, bo nie wiedzą, że oferty takie jak te, które złożą samodzielnie, czyli lot+hotel, dostępne są także za pośrednictwem biur podróży. Dlaczego warto je jednak kupić właśnie przez biuro? Ponieważ za realizację tych usług odpowiada touroperator. Gdyby okazało się, że lot lub rezerwacja w hotelu zostaną odwołane, przy samodzielnej rezerwacji klient będzie musiał na własną rękę zadbać o alternatywny transport lub zakwaterowanie
– wyjaśnia Anna Podpora.
Spółka Wakacje.pl S.A. to lider rynku OTA w Polsce, a zarazem pierwsza platforma sprzedaży wycieczek w kraju i dynamicznie rozwijająca się sieć salonów stacjonarnych. W sprzedaży posiada ofertę kilkudziesięciu touroperatorów działających na polskim rynku. Obejmuje ona zagraniczne wycieczki lotnicze i autokarowe, pobyty z dojazdem własnym w różnych zakątkach świata, wyjazdy krajowe, a także obozy i kolonie dla dzieci. Firma co roku jest laureatem plebiscytów konsumenckich, m.in. Gazele Biznesu 2020, Diament Forbesa 2021, TOP Marka Lauru Konsumenta 2022, Grand Prix Lauru Konsumenta 2022. Od 2015 roku Wakacje.pl są częścią Wirtualna Polska Holding.
Więcej informacji udzieli:
Marzena German, ekspert ds. komunikacji zew. i obsługi medialnej