Niższa zaliczka, elastyczne warunki rezygnacji z wyjazdu lub zmiany w rezerwacji, możliwość zakupu gwarancji niezmienności ceny to korzyści, jakie biura podróży oferują jeszcze do końca marca przy zakupie wycieczek letnich. Z decyzją nie ma co zwlekać, tym bardziej że topowe hotele i terminy wyprzedają się w pierwszej kolejności.
Do końca marca, a w niektórych przypadkach do pierwszych dni kwietnia, trwają jeszcze promocje oferowane przez biura podróży w ramach wczesnej rezerwacji oferty letniej. To ostatni moment, by skorzystać z przedsprzedażowych promocji. A o tym, że warto kupować wcześniej, klienci przekonali się już w poprzednich sezonach. W związku z wysokim popytem wyjazdy do topowych hoteli lub w najbardziej pożądanych terminach w ramach last minute były albo niedostępne, albo miały stosunkowo wysokie ceny. Te doświadczenia zdają się przekonywać Polaków do rezerwowania urlopów z większym wyprzedzeniem – obserwujemy pozytywny trend powrotu do kupowania wycieczek na 90, a nawet na więcej dni przed wyjazdem
– mówi Dominik Miłowski, wiceprezes ds. produktu w Wakacje.pl.
W tym roku znów pojedziemy nad Morze Śródziemne
Sezon letni, który w turystyce zaczyna się pod koniec kwietnia, to czas wyjazdów głównie do basenu Morza Śródziemnego. Z analiz rynku wynika, że z każdym rokiem rośnie zainteresowanie klientów, nie tylko polskich, wypoczynkiem w ciepłych krajach jeszcze przed szczytem sezonu. Pogoda jest tam już gwarantowana, na miejscu spotyka się jednak nadal mniej turystów niż w szczycie sezonu, dzięki czemu łatwiej na przykład skorzystać z największych atrakcji. A okazji do takich wyjazdów, także dla rodzin z dziećmi, jest przed wakacjami co najmniej kilka
– mówi Anna Podpora, head of product development w Wakacje.pl.
Lepiej kupić czy zorganizować?
W ofercie Wakacje.pl znajduje się wiele wyjazdów niestandardowych, które tworzone są z połączenia pojedynczych usług turystycznych – lotu, zakwaterowania, a w zależności od kierunku, także transferu lub możliwości wynajęcia samochodu. To świetna alternatywa dla osób, które szukają nieco innych form wypoczynku, np. nastawionych na samodzielne odkrywanie okolicy. Wówczas najlepiej wybrać hotel położony blisko centrum miast lub atrakcji turystycznych, oferujący śniadania, by swobodnie kształtować program dnia, a jednocześnie korzystać z bezpieczeństwa, jakie dają podróże zorganizowane
– podkreśla Dominik Miłowski.
Spółka Wakacje.pl S.A. to lider rynku OTA w Polsce, a zarazem pierwsza platforma sprzedaży wycieczek w kraju i dynamicznie rozwijająca się sieć salonów stacjonarnych. W sprzedaży posiada ofertę kilkudziesięciu touroperatorów działających na polskim rynku. Obejmuje ona zagraniczne wycieczki lotnicze i autokarowe, pobyty z dojazdem własnym w różnych zakątkach świata, wyjazdy krajowe, a także obozy i kolonie dla dzieci. Firma co roku jest laureatem plebiscytów konsumenckich, m.in. Gazele Biznesu 2020, Diament Forbesa 2021, TOP Marka Lauru Konsumenta 2022, Grand Prix Lauru Konsumenta 2022. Od 2015 roku Wakacje.pl są częścią Wirtualna Polska Holding.
Więcej informacji udzieli:
Marzena German, ekspert ds. komunikacji zewnętrznej i obsługi medialnej