Wakacje.pl stworzyły innowacyjną kampanię rekrutacyjną na miarę XXI wieku. Jej przygotowanie „zleciły” sztucznej inteligencji. Zadanie polegało na zbudowaniu kreacji z wykorzystaniem słynnych zabytków, co, z jednej strony ma podkreślać, że agent działa na rynku turystycznym, z drugiej, w zabawny sposób zachęcać do zmiany dotychczasowego życia zawodowego. Celem było też pokazanie, że Wakacje.pl to firma nowoczesna, otwarta na nowości, chętnie sięgająca po niestandardowe rozwiązania.
Pomysł narodził się po jednej z prelekcji realizowanych przez naszego chief e-commerce officera, podczas której opowiadał o możliwościach, jakie daje nam sztuczna inteligencja. Postanowiłem zrobić pierwszą w branży turystycznej kampanię rekrutacyjną wygenerowaną z jej pomocą. W dobie silnie rozwiniętych social mediów, braku czasu i codziennego pędu mamy tylko chwilę - dosłownie sekundy na to, aby przykuć uwagę kandydata. Przygotowaliśmy zatem 9 grafik i relacji na Facebooka, LinkedIna oraz Instagrama, bo właśnie tam najłatwiej spotkać potencjalnych kandydatów do pracy.
- mówi Piotr Piankowski EB & EVENT Manager w Wakacje.pl.
Praca w branży travel jest wyjątkowa z miliona powodów. Dla wielu osób pierwszym skojarzeniem będzie możliwość podróżowania. Jednak warto podkreślać, że turystyka to bardzo interdyscyplinarna gałąź gospodarki, w której swoje miejsce znajdą niemal wszyscy – pasjonaci innych krajów, ale też nowoczesnych technologii. Jeśli dołożymy do tego możliwość współpracy z zespołem fantastycznych ekspertów i menedżerów, mamy gotową receptę na pracę marzeń.
- zachęca Piotr Piankowski.
Koncept kreatywny i hasła powstawały we współpracy z kilkoma działami. Pierwszym krokiem było przygotowanie wizualizacji w programie graficznym, który pozwolił przedstawić zamysł kampanii. Na tej podstawie powstały prototypy profesjonalnych kreacji, do których stworzenia wykorzystaliśmy sztuczną inteligencję. Na kolejnym etapie specjaliści od grafiki dopieszczali już szczegóły projektów, a zespół copywriterski pracował nad hasłami reklamowymi.
– mówi Piotr Piankowski EB & EVENT Manager w Wakacje.pl.
Stale szukamy nowych, innowacyjnych rozwiązań, które skutecznie pomagają nam realizować nasze rekrutacyjne cele. Pracę w Wakacje.pl promuje także nasz ambasador – Marcin Prokop, a spoty rekrutacyjne z jego udziałem usłyszeć można w stacjach radiowych: ESKA oraz OPEN FM.
– dodaje Piotr Piankowski.
Spółka Wakacje.pl S.A. to lider rynku OTA w Polsce, a zarazem pierwsza platforma sprzedaży wycieczek w kraju i dynamicznie rozwijająca się sieć salonów stacjonarnych. W sprzedaży posiada ofertę kilkudziesięciu touroperatorów działających na polskim rynku. Obejmuje ona zagraniczne wycieczki lotnicze i autokarowe, pobyty z dojazdem własnym w różnych zakątkach świata, wyjazdy krajowe, obozy i kolonie dla dzieci, a także nowość na polskim rynku - workation. Firma co roku jest laureatem plebiscytów konsumenckich, m.in. Gazele Biznesu 2020, Diament Forbesa 2021, TOP Marka Lauru Konsumenta 2022, Grand Prix Lauru Konsumenta 2022. Od 2015 roku Wakacje.pl są częścią Wirtualna Polska Holding.
Więcej informacji udzieli:
Marzena German, ekspert ds. komunikacji zewnętrznej i obsługi medialnej