Schyłek roku to wzmożony czas zagranicznych wyjazdów, również wśród polskich turystów. Egipt, Hiszpania i Zjednoczone Emiraty Arabskie – te trzy kraje na swoje świąteczno-noworoczne wojaże wybierają najchętniej klienci Wakacje.pl. W tym okresie najczęściej podróżują na tydzień, samolotem – głównie z Warszawy oraz z Katowic – i z formułą all inclusive w pakiecie.
Sylwester w poszukiwaniu słońca i pewnej pogody
Egipt ponownie wysuwa się na pozycję lidera wśród lotniczych kierunków zimowych, co więcej, w tym roku wręcz zyskał na popularności, co z jednej strony wynika z oczywistych zalet tego kraju jako miejsca wypoczynku, z drugiej z poszerzenia oferty przez biura podróży
– mówi Dominik Miłowski, wiceprezes ds. produktu w Wakacje.pl.
Hiszpania już od kilku sezonów jest kierunkiem całorocznym. W okresie jesienno-zimowym miłośnicy wypoczynku na plaży chętnie wybierają Wyspy Kanaryjskie, ale dla wielu magnesem są zabytki i wydarzenia w lądowej części kraju. Popularność Emiratów Arabskich rośnie dzięki nowym połączeniom z kolejnych lotnisk regionalnych. Ostatnio w rozkładach pojawiły się bezpośrednie loty z Poznania do Dubaju. Zwiększająca się dostępność tego kierunku ma bezpośrednie przełożenie na większe zainteresowanie klientów, tym bardziej, że loty do Zjednoczonych Emiratów Arabskich są realizowane kilka razy w tygodniu, można więc zaplanować zarówno standardowy wypoczynek obejmujący 7 nocy, jak i krótszy wyjazd
– tłumaczy Anna Podpora, head of product development w Wakacje.pl.
Egipt hitem sprzedażowym we wszystkich grupach klientów
Ile kosztują wyjazdy świąteczno-noworoczne?
Najlepiej na tydzień i w opcji all inclusive
Nasze statystyki sprzedażowe pokazują, że w tym roku w okresie świąteczno-sylwestrowym chętnie wyjeżdżamy na typowe siedmiodniowe wczasy. Częściowo związane jest to z wyborem kierunków – Egipt, który jest na pierwszym miejscu w rankingu popularności, to miejsce do którego wyjeżdżamy zazwyczaj na tydzień, podobnie jest z Turcją, która znalazła się w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych destynacji. Dzięki bezpośrednim lotom do dalekich krajów Polacy chętniej niż jeszcze kilka lat temu decydują się również na tygodniowe wypady do miejsc bardzo egzotycznych takich jak Zanzibar czy Tajlandia
– zauważa Dominik Miłowski.
Wybór formuły all inclusive z jednej strony pozwala klientom precyzyjniej zaplanować budżet wyjazdowy i uniknąć dopłat do posiłków i napojów w hotelu, z drugiej – skorzystać z szeregu innych usług wliczonych w cenę takiego pakietu, jak chociażby korzystanie z oferty sportowej i animacyjnej czy bezpłatnych leżaków na plaży. Wzrost zainteresowania tego typu wypoczynkiem ma również odzwierciedlenie w rankingu miejsc, do których najchętniej podróżujemy pod koniec roku. Egipt i wybrane regiony w Zjednoczonych Emiratach Arabskich to kierunki, w których hotele w przeważającej części oferują formułę all inclusive
– mówi Anna Podpora.
Samolotem, coraz częściej z lotnisk lokalnych
Wakacje.pl S.A. to lider rynku OTA w Polsce, a zarazem pierwsza platforma sprzedaży wycieczek w kraju i dynamicznie rozwijająca się sieć ponad 300 salonów stacjonarnych. W sprzedaży posiada ofertę kilkudziesięciu touroperatorów, w tym największych organizatorów działających na polskim rynku. Jej portfolio obejmuje zagraniczne wycieczki lotnicze i autokarowe, pobyty z dojazdem własnym w różnych zakątkach świata, wczasy krajowe, ofertę dla grup, a także wyjazdy na wydarzenia sportowe. Firma co roku jest laureatem plebiscytów konsumenckich, m.in. Gazele Biznesu 2020, Diament Forbesa 2021, TOP Marka Lauru Konsumenta 2022, Grand Prix Lauru Konsumenta 2022. Od 2015 roku Wakacje.pl są częścią Wirtualna Polska Holding.