Dwóch na trzech klientów biur podróży spędzi tegoroczne wakacje w Turcji, Grecji lub w Egipcie, wynika z analiz Wakacje.pl. W pierwszej piątce najpopularniejszych kierunków wyjazdowych znalazły się także Tunezja i Hiszpania.
Lato to czas, kiedy Polacy chętnie wybierają się do krajów basenu Morza Śródziemnego. Kierunki te swoją popularność zawdzięczają nie tylko gwarantowanej pogodzie, atrakcyjności kulturowej i historycznej, ale także bogatej ofercie obejmującej duży wybór hoteli dostosowanych do budżetów różnej wysokości i szerokiej siatce połączeń z lotnisk lokalnych
– mówi Dominik Miłowski, wiceprezes ds. produktu w Wakacje.pl.
Ile przeciętnie wydajemy?
O popularności all inclusive decyduje kilka czynników. Po pierwsze, to najwygodniejsza opcja dla osób, które chcą na wakacjach cieszyć się beztroskim wypoczynkiem w resorcie hotelowym. Dzięki niej nie muszą martwić się o dodatkowe koszty związane z jedzeniem czy napojami w ciągu dnia. Drugi powód to dominująca pozycja w sprzedaży Turcji, Grecji czy Egiptu, czyli kierunków, w których hotele w przeważającej części oferują taką formę wyżywienia. Trzecia kwestia to zakres usług wliczonych w cenę. Poza posiłkami i napojami all inclusive obejmuje często dostęp do dodatkowych usług takich jak korzystanie z oferty sportowej czy animacyjnej
– wymienia Anna Podpora, szefowa działu rozwoju produktu w Wakacje.pl.
Na wakacje najchętniej samolotem i na tydzień
Lubimy rabaty i dodatkowe korzyści
Klienci biur podróży powrócili do dobrego zwyczaju rezerwowania wyjazdów z większym wyprzedzeniem. Z pewnością wielu z nich ma jeszcze w pamięci zeszły rok, kiedy ceny tuż przed wylotem były często wyższe niż przy zamówieniu składanym na kilka miesięcy, czy chociażby na kilka tygodni wcześniej. Przedsprzedaż to nie tylko atrakcyjne ceny, ale też większy wybór i szereg korzyści dodatkowych, które w zależności od oferty obejmują na przykład gwarancję najniższej ceny czy niezmienności ceny
– wymienia Dominik Miłowski.
Co prawda przy imprezach turystycznych klienci biur podróży są ubezpieczeni od kosztów leczenia i następstw nieszczęśliwych wypadków, ale w bardzo podstawowym zakresie, co oznacza, że nawet przy zdarzeniach takich jak złamana noga ubezpieczenie może nie pokryć kosztów leczenia. Zachęcamy turystów do zaopatrzenia się w dodatkową polisę o wyższych sumach ubezpieczeniowych, które realnie będą pokrywać możliwe koszty powstałe podczas podróży. W naszej ofercie znajduje się kilkanaście rodzajów polis z różnym zakresem odpowiedzialności, a ceny pakietów są bardzo atrakcyjne
– podsumowuje Anna Podpora.
Spółka Wakacje.pl S.A. to lider rynku OTA w Polsce, a zarazem pierwsza platforma sprzedaży wycieczek w kraju i dynamicznie rozwijająca się sieć salonów stacjonarnych. W sprzedaży posiada ofertę kilkudziesięciu touroperatorów działających na polskim rynku. Obejmuje ona zagraniczne wycieczki lotnicze i autokarowe, pobyty z dojazdem własnym w różnych zakątkach świata, wyjazdy krajowe, a także obozy i kolonie dla dzieci. Firma co roku jest laureatem plebiscytów konsumenckich, m.in. Gazele Biznesu 2020, Diament Forbesa 2021, TOP Marka Lauru Konsumenta 2022, Grand Prix Lauru Konsumenta 2022. Od 2015 roku Wakacje.pl są częścią Wirtualna Polska Holding.